Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2009 14:31 - Неволите на един студент
Автор: keres Категория: Технологии   
Прочетен: 897 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 06.01.2013 18:29


До
Ректора на Университета

Уважаеми господин Ректор,
Ще си позволя за започна писмото си с малко предистория. Казвам се Иван Иванов и съм завършил “Счетоводство и контрол” през 2004 г. Същата година записах магистратура “Международни отношения” – редовно, платено обучение. Взех всичките си изпити, но по лични причини не защитих дипломаната си работа, което по график трябваше да се случи през 2005 г.

Сега, когато реших да приключа с тази част от образованието си се сблъсках с изложените по-долу факти, които ме… натъжиха…, за да не използвам думи като “подразниха” и “изнервиха”:

На 18 септември т.г. отидох в секретариата на Факултет “Стопанско управление”, където обясних на секретарката, (за жалост, известна на мен само като “Правдина”) следното “Добър ден!Казвам се Иван Иванов! Аз съм завършил семестриално магистатура, специалност “Международни отношения” през 2005 г., но не съм се дипломирал. Какво да направя, за да бъда допуснат до дипломна защита”. Тя ми обясни, че не може да ми каже и че трябва да отида при Ръководител “Учебен отдел”. Така и направих.

В “Учебен отдел” на една дама, която не ми се представи, обясних същото “Добър ден! Казвам се Иван Иванов! Аз съм завършил семестриално магистатура, специалност “Международни отношения” през 2005 г., но не съм се дипломирал.

Какво да направя, за да бъда допуснат до дипломна защита”. Тя ми каза, че трябва да дойда между 29 септември и 3 октомври за да попълня “едни документи”. Когато я попитах за какво става дума тя ми отговори, че тогава ще ми кажат.
Явявам се отновно в “Учебен отдел”, в указаното време и обяснявам на същата дама:

“Добър ден! Казвам се Иван Иванов! Аз съм завършил семестриално магистатура, специалност “Международни отношения” през 2005 г., но не съм се дипломирал. Какво да направя, за да бъда допуснат до дипломна защита.”. За мое учудване тя ми каза, че е трябвало първо да отида в секретариата на Факултета, където да проверя какъв е статуса на студентските ми права.

“Но госпожо, бях във Факултета и от там ме пратиха при Вас. Самата Вие, миналата седмица, ми казахте да дойда при Вас между 29 септември и 3 октомври!”. На което тя ми отговори “Отиди при Правдина!”. В същото време тя се обажда по
телефона на Правдина и я пита защо ме е пратила в “Учебен отдел”.

Отивам отново “при Правдина”, на която обяснявам “Казвам се Иван Иванов! Аз съм завършил семестриално магистатура, специалност “Международни отношения” през 2005 г., но не съм се дипломирал. Какво да направя, за да бъда допуснат до дипломна защита”. Отговора й бе “Ти си за възтановяване на студентките права. Отиди в “Учебен отдел”!”

Тя ме придружи до прословутия отдел и каза на дамата “Аз никога не съм го пращала при теб! Той е за възтановяване на студентките права!” И излезе.

Госпожата от “Учебен отдел” ми обяснява, че трябва да кандидатствам отново! Аз съм учил в Университета 5 години и сега оказва, че трябва да кандидатствам за специалност, от която ме дели една дипломна защита да завърша. Позволете ми да оценя такова правило, като лишено от смисъл!
Питам дамата, какво да направя за да кандидатствам отново. Нейният отговор е “Попълни това (сочейки към купчина документи), снимай си дипломата и плати такса!!!”.

Питам “Първо какво е “това” и в какъв размер е таксата, която трябва да платя?”. “”Това” – отговаря тя – са документи за кандидатстване, а таксата е 20 лева, навсякъде сме го написали!”.

Снимам си дипломата, плащам си таксата, попълвам си документите и се връщам пак в учебен отдел. За мое най-голямо учудване, дамата този път ме посреща с внимание и уважение. От онази злина в погледа и гласа вече няма и помен. Бих бил не само учуден, но и слисан от такава коренна промяна и то за толкова кратко време.

Оказа се, че си има причина за това и тя се казва доц. Илиева, която по това време беше в “Учебен отдел”. Дамата се държеше далеч по мило в нейно присъствие. Съвсем спокойно прие документите ми и ми обясни, че класирането ще бъде оповестено на сайта на Университета на 7 октомври.

Господин Ректор, представете си моето учудване, когато на 7 октомври в сайта на Университета, прелиствайки класирането на приетите за магистри кандидат-студенти, аз не намерих името си! Не стига, че отново кандидатствам за нещо, за което съм приет преди четири години, но и не съм приет! Това ми се стори още по-чудно, имайки предвид че приети за специалност “Международни отношения”, имаше само трима души и то с бал по-нисък от моя!

На 8 октомври отивам за пореден (и за щастие последен) път в учебен отдел. “Добър ден! Аз съм завършил семестриално магистатура, специалност “Международни отношения” през 2005 г., но не съм се дипломирал. Миналата седмица ме накарахте да кандидатствам отново, а сега дори не съм класиран, при положение, че всичките приети трима души са с по-нисък бал от моя?!”. “Ааа, ти си Иванов, нали?!” пита “милата” дама от “Учебен отдел”.

“Да, аз съм Иванов”. Тя ми обяснява как трябва да платя 600 лева и със студентската книжа право при Правдина. На въпроса защо трябва да платя 600, като аз искам студентски права единствено, заради дипломна защита, за която се плаща 300 лева, тя ми отговаря “Правило!”. Още едно правило, което считам за лишено от логика. В такъв случай би било редно да си платя и 600 лева за втория семестър и 300 за дипломна защита.

Но да кажем, че това е направено с наказателна цел, че не съм се дипломирал когато е трябвало. Някак си съм склонен да го разбера. Не мога обаче да се примиря с отношението на някои Ваши служители, с прехвърянето на отговорността от отдел в отдел и пълната неяснота, относно действия, които с годините работа вече би следвало да са рутинни, ясни и лишени от двусмислия.

Е, аз възтанових студентските си права. На следващата дата за дипломна защита вероятно и ще се дипломирам, но лошото чувство остава. Аз съм вече накрая на образованието си, но си позволих да Ви пиша, заради тези които идват след мен. Като си помисля колко първокурсници тепърва ще им се налага да се подчиняват на нелогични правила, прилагани от сърдити “дами” ми става тъжно. Дано те имат търпението, което имах и аз. Вероятно това е една от добродетелите, на които се опитва да ги научи университета, макар и по този странен начин.

Някога задавали ли сте си въпроса, колко време би издържал на конкуренцията университета, ако той беше една частна фирма, работеща по този муден, несигурен и тромав начин в условията, които предлага българския пазар? Аз си го зададох и отговора не ми хареса. Прекарал съм едни от най-хубавите си години в Университета и ми и е тъжно, че той изглежда по този начин. Искам да кажа отвътре, защото отвън текат ремонти и всичко изглежда по-добре. Е, или поне ще изглежда по-добре съвсем скоро. Дали не са необходими и ремонти “отвътре”?!

Дано не съм Ви отегчил с историята си! Благодаря Ви, че прочетохте всичко до тук! Но аз написах всичко това и за да Ви помогна! Може да Ви звучи странно, но е така. Ще си позволя да Ви дам една идея. Сред по-големите фирми има един метод за изследване качеството на обслужване на клиентите, за който вероятно сте чували. Нарича се Mystery Shopping.

При него предварително подготвен мним клиент ползва услугите и продуктите на фирмата. След това мниния клиент прави доклад до Управителя на фирмата, в който посочва как е бил обслужен, със силните и слабите страни. Такъв род доклади служат на ръководството на фирмата да подобрява обслужването на клиентите си, което само по себе си означава и по-добър финансов резултат.

Направете една анонимна анкета сред студентите си. Научете какво мислят за образованието, за администрацията, за преподавателите си, за базата и за каквото се сетите още и което би ви било от полза да знаете, за да подобрите работата си. Защото универститета съществува не само за благото на студентите, но и благодарение на тях! А те утре ще се влеят в обществения живот и ще бъдат Вашите “рекламни агенти”. Искате ли те в техните “реклами” да участват безпричинно сърдити и недоволни служители?! Аз не искам! А Вие?!



Тагове:   университет,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: keres
Категория: Други
Прочетен: 27883
Постинги: 10
Коментари: 4
Гласове: 41
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031