Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2009 14:40 - Къде отиваш бабо-о-о?
Автор: keres Категория: Политика   
Прочетен: 1074 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.07.2013 19:49


Пътувам си най-кротичко във влака в приятната компания на 7 бр. пенсионери, чета си книга и си слушам новия албум на Prodigy. Опитвам се да не обръщам внимание на спътниците ми, но те успяват категорично да надвикат басовете, които кантят в ушите, затова спрях музиката и ща не ща се заслушах в разярилата се дискусия.

Тя се въртеше около класическата тема за пенсиите, лекарствата, джипитата и др. Ако ми позволиш да направя едно неволно лирическо отклонение ще споделя с теб, че едно от най-забавните неща е да слушаш как възрастни хора се “хвалят” с болестите.

Като ги слушаш ще си речеш, че това да си болен е голяма гордост, и че Мечо пух е бил много прав с неговото “колкото повече – толкова повече”. Един казва, че скоро са му открили захарна болест, друг се изцепва “това нищо не е, аз имам 3 инфаркта и 2 байпаса” и така наддават, наддават…

След като търга приключи, се заформи друга тема с основен слоган “всички млади хора са проститутки и наркомани и от тях нищо не става”! Със сигурност има и такива сред младите, но това, което ме подразни в репликата беше думата “всички”.

Хм! Откъде пък толкова статистически данни извади тази бабка, та е така сигурна?! На косъм бях да възразя, но се въздържах. Реших, че едва ли ще изляза на глава в един такъв спор и продължих да си чета.
Но думите на бабката не ми даваха мира и пусках сериозно ухо на дискусията.

След като изчерпаха темата за упадъка на младото поколение последва нова тема – финансови пирамиди. Със сигурност човек, който изкарва месеца със 100 лв. трябва много внимателно да бъде слушан, когато говори за финанси, затова и аз се надявах да извлека някой ценен финансов съвет.

Същата онази бабка разказа следната покъртителна история. “Аз имах една много добра приятелка от дълги години, но от 1996 г. вече не мога да я гледам.”. “Защо?” – питат я съчувствено събеседниците й. “Ами защото – разказваше бабката – тя ми препоръча да вложа всичките си спестявания, които съм кътала през всичките тези години в една пирамида… с 375 % годишна лихва!!!

Така и повече не видях парите си”. Не е хубаво човек да се радва на чуждото нещастие, но ти признавам че изпитах задоволство. Не може да правиш такива генерални изводи за младото поколение, когато не можеш да разбереш кога те лъжат! И то в такива мащаби!

Та затова ми е думата. Защо хора, които могат да бъдат манипулирани толкова лесно, често не виждат, не чуват и едва вървят трябва да предопределят бъдещето на всички останали упражнявайки правото си на глас по време на избори? Тук предполагам някой ще ме упрекне в дискриминация, затова преди да сте го направили бързам да приложа още няколко примера.

Седя си в колата за десен завой на едно кръстовище и светва зелено. Тръгвам леко и изчаквам пешеходците, които пресичат улицата, по която искам да завия, защото и на тях им е зелено и аз съм длъжен да ги изчакам по закон. В същото време, една бабка с пазарска количка, която се движи в насрещното движение на улицата, за която завивам (държа да уточня – движи се по улицата, а не я пресича) ми се разкрещя “Къде си тръгнал, не виждаш ли че е зелено?!”.

Аз виждам че е зелено, а ти къде отиваш бабо, защо не вървиш по тротоара?
Имам един приятел, той е на 56. Не вижда с едното око и не чува с едно ухо, и в същото време кара като истински джигит – то не е превишена скорост, то не са завои от неразрешени ленти и какво ли още не…

Такива примери бол! Дали не е редно да се замислим и за възрастов праг за гласуване при пенсионерите. Както под 18 години не може да се гласува, такъв предел да се определи и за пенсионерите. Било то 65 ли 70 – въпрос на дискусия! Но ми се струва неправилно млади хора със световни титли по математика, стипендии от камара университети, патентовани изборетения да нямат право да гласуват, докато възрастни хора, който не знаят закона за движение по пътищата (и то в частта му касаеща пешеходците), вярват когато им казват, че просто ей така ще им умножат спестяванията по 4 за една година да гласуват и то чинно, всеки път.

Може да не съм прав, ама не съм и професор.



Тагове:   шофиране,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: keres
Категория: Други
Прочетен: 27885
Постинги: 10
Коментари: 4
Гласове: 41
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031