Прочетен: 1256 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 25.07.2013 19:58
Едва ли е най-подхоядощо точно аз да пиша по тези тема, но успокоен от факта, че в България всеки разбира от всичко, без всякакви скруполи сядам пред компютъра за да допринеса и аз доколкото мога в тая говорилня, относно Световната икономичека криза (СИК). Да, знам как се използва Copy/Paste, но нали е модерно да се използват съкращения (справка: КАТ, ДАНС, ДАЙ, куп абревиатури на партии и още по-тъпото… ИЗПЪЛКОМ!), та и аз пляснах едно, ей така за тежест.
Но, да не се отплесваме! Гледали ли сте “Да разлаем кучетата” с Дъстин Хофман?! Аз лично, много го харесвам. За онези, които не са го гледали – кратко резюме:
Американският президент решава, че ще си прави кефа на духа и тялото (може би по-скоро на второто) с някаква женица. Всичко щеше да е ОК, ако обаче пресата не го беше спипала. Съответно веднага се събира щаба на президента, за да реши как да се справи с лошия PR, седмици преди новите избори за президент. Какво си мислите, че предприемат пичовете?!
Изсмият си война! Да, война! Излизат на пресконференция с изявлението “Слуховете, че ще изпратим новия американски бомбардировач B3 в Албания са неверни”. На другия ден няма и дума за похожденията на президента, а всички вестници пишат за това как САЩ ще напада Албания, за да защити света от тероризма и че за това ще използва новата разработка на Боинг – бомбардировачът B3. И се започва една… не ви е работа! НО няма да ви разказвам повече, че да гледате филма. Е, може и да съм объркал накой детайл, но идеята е тая.
Та и с кризата така. Стане някой финансов сакатлък и веднага се започват коментари, анализи, отчети за намалени приходи и т.н. Изказва се… разбира се всеки! Без оглед на образование, опит, и др. Те не са важни, стига на масите да им се говори, че има криза и че коланите ще се затягат. Жужат пчеличките, жужат си и съзнанието на хората бавно и сигурно се промива.
Става сутринта човек, посяга към ключовете на колата… “Не, днес ще отида на работа с градския транспорт, криза е! Няма да си купя вестник, що го чета в Интернет, то с тая криза само сме за вестници”. После си купува кафе за 40 стотинки, а не както обикновно от 70, защото нали е криза. Обядва за 3 вместо за 8 лева… познайте защо… рабира се, криза! Прибира се вкъщи и пие домашна ракия, какво ти уиски с тая криза! През уикенда няма да иде на почивка, а ще си стои в къщи пред телевизора, защото е криза.
Вероятно ще си кажете, че щом кризата е само плод на слухове, то тогава нашия герой е спестил пари…?! И щяхте да сте прави…
Вика го неговия шеф в кабинета си и му казва – “Сапуните, които продава нашата фирма за 1 лв., вече не се продават. Хората си купуват само онези от 60 стотинки. Миналата година продадохме 3 пъти повече сервизи за кафе, отколкото тази година. До скоро, клиентите ни си тръгваха от нашите магазини средно с по 5 продукта, докато сега само с 2. Не знам защо е така, веротятно е заради кризата?! Сам разбираш, че за да оцелеем, трябва да вземем мерки. Този месец ще ти намаля заплатата с 30 %, пък дано следващия месец сме по-добре!”.
Ще ви предложа план за справяне с кризата, от няколко точки… нали е модерно:
1. Създават се сметки в няколко водещи банки.
2. Пуска се обява, че се набират средства за справяне с кризата (в сметките по точка 1).
3. С набраните средства се пускат платени съобщения в най-гледаното време и най-рейтинговите медии.
4. Клипа ще показва малко момиченце, което иска пари от майка си за сладолед. Майката й дава два пъти повече пари с думите “вземи си два, моето дете, кризата свърши”.
5. Не спираме до тук! Плаща се на водещи икономисти, политолози, банкери, финансисти, журналисти, политици… (а, на политици не – стига сме им плащали) да обикалят радиата и телевизиите и да обясняват как кризата е свършила и вече сме ОК.
Стига да се следва плана ми, планирам значителен напредък в близките няколко месеца! Пък дано я разлаем тая криза…